OLIY TA’LIMDA PROFESSOR-O‘QITUVCHILAR FAOLIYATINI BAHOLASHDA KPI VA RAQAMLI MONITORING TIZIMLARINI INTEGRATSIYALASH MEXANIZMLARINI TAKOMILLASHTIRISH
Abstract
Mazkur ilmiy maqola oliy ta’lim tizimida professor-o‘qituvchilar faoliyatini baholashda KPI (asosiy natijadorlik ko‘rsatkichlari) tizimini raqamli monitoring platformalari bilan integratsiyalash mexanizmlarini takomillashtirish masalalariga bag‘ishlangan. Tadqiqotda zamonaviy raqamli transformatsiya jarayonlarida ta’lim sifatini oshirish va kadrlar salohiyatini rivojlantirishda baholashning shaffof, obyektiv hamda real vaqt rejimida ishlovchi tizimlar ahamiyati asoslab berilgan. Maqolada LMS (Learning Management System), SIS (Student Information System) va boshqa raqamli monitoring vositalarini KPI tizimi bilan bog‘lash orqali o‘qituvchilar faoliyati samaradorligini ko‘p parametrli baholash imkoniyatlari tahlil qilingan. Ilmiy izlanishlar davomida O‘zbekiston oliy ta’lim muassasalarida amaldagi baholash mexanizmlari, xalqaro reyting tizimlari hamda ilg‘or xorijiy amaliyot o‘rganildi. Natijada professor-o‘qituvchilarni rag‘batlantirish, malakasini oshirish va ta’lim jarayonining sifatini boshqarishda KPI–raqamli monitoring integratsiyasiga asoslangan tavsiyalar ishlab chiqildi.